پی سی وب

عکس های جالب و دیدنی دانلود نرم افزار دانستنیها مدل

پی سی وب

عکس های جالب و دیدنی دانلود نرم افزار دانستنیها مدل

میزان آلودگی ویندوز 7، پنج برابر کم‌تر از ویندوز XP است

همه ما می‌دانیم که ویندوز XP اجازه استفاده از نوآوری‌های مختلف در امنیت سیستم را به مایکروسافت نمی‌داد و این سیستم‌عامل از این منظر، همیشه دچار ضعف‌های متنوعی بود. اما پس از آن و با تولید ویستا و حالا نیز با وجود ویندوز ۷، چقدر بین ایجاد این امنیت تفاوت به‌وجود آماده است؟

infection_rates_for_operating_systems.jpg

طبق گزارش سالانه امنیت اطلاعات مایکروسافت، میزان آلودگی ویندوز 7، پنج بار کم‌تر از سیستمی است که سرویس‌پک ۳ ویندوز XP را با آخرین وصله‌های امنیتی منتشر شده به‌روز کرده است. وضعیت ویستا در این گزارش تا اندازه‌ای بهتر از XP است هرچند که می‌توان گفت این ویندوز در مقایسه با ۷، از نظر مقدار آلودگی ۲ برابر بالاتر است.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، امن‌ترین نسخه ویندوز، در حال حاضر نسخه 7 64 bit است. مایکروسافت در این نسخه Kernel Patch Protection را برای محافظت هرچه بیشتر سیستمش و پایدار کردن آن معرفی نمود. شاید به‌نظر برسد امنیت موجود در این نسخه به‌دلیل استفاده کاربرانی است که از تکنولوژی درک بیشتری دارند، لذا کم‌تر دچار آسیب می‌شوند. اما همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر اکثر کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های امروزی با نسخه Windows 7 64 bit تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به روند اطلاعات موجود در گزارش مایکروساقت، هیچ‌گونه افزایش یا کاهشی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

کاملا واضح است که مایکروسافت مسیر درستی را برای تامین امنیت در سیستم‌عامل‌هایش انتخاب نموده است و همین مسئله انتظار کاربران را برای بهبود بیش از پیش این مورد در ویندوز ۸ افزایش می‌دهد. افزایش بهبود امنیتی در سیستم‌عامل‌ها باعث تغییر توجه سازندگان بدافزارها به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده روی این سیستم‌ها می‌شود. برای این‌کار پیشنهاد می‌کنیم از ابزار رایگان Secunia PSI برای اسکن سیستم خود استفاده نمایید.

گزارش کامل امنیتی مایکروسافت را می‌توانید با فرمت PDF از اینجا دانلود کنید.


لینک مطلب در سایت منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد